Bibliographic Metadata

Title
INSERT : Internationales Netzwerk für eine reflektierte, subjektorientierte, plurale und sozialwissenschaftliche ökonomische Bildung
AuthorFridrich, Christian ; Stieger, Sandra
Published in
Open Spaces, Deutschland, 2018, Vol. 1, page 61-69
Published2018
LanguageGerman
Document typeJournal Article
Keywords (DE)sozioökonomische Bildung / ökonomistische Bildung / Evaluation und Entwicklung von Unterrichtsmaterialien
Keywords (EN)Socio-economic education / economistic education / evaluation and development of teaching materials
URNurn:nbn:at:at-ubg:3-5221 Persistent Identifier (URN)
Restriction-Information
 The work is publicly available
Files
INSERT [0.39 mb]
Links
Reference
Classification
Abstract (German)

In Österreich ist ökonomische Bildung im integrativen Kombinationsfach Geographie und Wirtschaftskunde curricular verankert. Das in diesem Beitrag vorgestellte Forschungs- und Entwicklungsprojekt INSERT (International Research Network of Socio-Economic Education & ReflecTion) verfolgt innerhalb der fachdidaktischen Debatte um ökonomische Bildung das Konzept einer sozioökonomischen Bildung. Eine wesentliche Zielsetzung des Projekts ist die unterrichtspraktische Anwendung sozioökonomischer Bildungsprinzipien in der Sekundar-stufe I.

Abstract (English)

In Austria, economic education is embedded in the integrative subject geography and eco-nomics education. This contribution presents the research and development project INSERT (International Research Network of Socio-Economic Education & Reflection). Within the deba-te on economics education INSERT is following the concept of socio-economic education. An essential objective of the project is the practical implementation of socio-economic educati-onal principles in secondary school.

Stats
The PDF-Document has been downloaded 3 times.