Bibliographic Metadata

Title
Wellness English in Austria : linguistic and cultural aspects with a special reference to the spas in South East Styria / vorgelegt von Anneliese Oser
Additional Titles
'Wellness English' in Austria : linguistic and cultural aspects with a special reference to the spas in South East Styria
AuthorOser, Anneliese
CensorPenz, Hermine
Published2014
Description119 Bl. : Zsfassungen (2 Bl.) + 1 CD-ROM ; Ill., graph. Darst.
Institutional NoteGraz, Univ., Dipl.-Arb., 2014
Annotation
Zsfassung in dt. und engl. Sprache
Annotation
Abweichender Titel laut Übersetzung der Verfasserin/des Verfassers
LanguageEnglish
Document typeThesis (Diplom)
Keywords (GND)Oststeiermark / Südburgenland / Wellnesstourismus / Englisch / Sprachgebrauch / Oststeiermark / Südburgenland / Wellnesstourismus / Englisch / Sprachgebrauch / Online-Publikation
URNurn:nbn:at:at-ubg:1-61687 Persistent Identifier (URN)
Restriction-Information
 The work is publicly available
Files
Wellness English in Austria [1.68 mb]
Links
Reference
Classification
Abstract (German)

Diese Studie wurde konzipiert, um den "Wellness-English" Sprachgebrauch anhand der Thermenlandschaft in der Oststeiermark und im südlichen Burgenland in Österreich zu untersuchen. Die Idee dahinter war, die Schritte einer englischsprachigen Person nachzuempfinden und anhand von Homepage-Analysen und Mystery-Gast Anfragen die verwendete englische Sprache zu untersuchen. Darüber hinaus bringt diese Diplomarbeit historische und aktuelle Einblicke in Bezug auf die Verwendung der Begriffe 'Wellness' und 'Spa' und zeigt, dass es schwierig ist zu erklären, was 'Wellness' eigentlich ist, obwohl die Sprache des 'Wellness' ein Subgenre im Fachbereich der Tourismus- und Werbessprache ist und heute für weltweit stets wachsende Umsatzzahlen im Tourismus sorgt.

Abstract (English)

This study was designed to look into the use of ?wellness? language in the spa and ?wellness? hotel industry using the example of the thermal springs in South East Styria and southern Burgenland, Austria. The idea was to follow the footsteps of an English-speaking person that would like to spend their holiday in this region. It therefore contains a website analysis and a linguistic mystery guest email study to receive a direct impression of the English language used. The thesis mentions historical and current developments pertaining to the terms ?wellness? and ?spa? and shows how it is still difficult to explain what ?wellness? actually is, although the language of ?wellness? represents a subgenre in tourism advertising which accounts for constantly growing figures in the ?wellness? tourism industry worldwide.

Stats
The PDF-Document has been downloaded 94 times.