Bibliographic Metadata

Title
Analyse bevorzugter Darstellungen auf Homepages hinsichtlich ihrer maskulinen und femininen Ausprägungen in den unterschiedlichen Kulturen Europas / Sigrid Weber
Additional Titles
Presentation preferences on homepages in masculine and feminine cultures in geographical Europe
AuthorWeber, Sigrid
CensorPrisching, Manfred ; Elis, Karlpeter
PublishedGraz, Mai 2015
Description167 Blätter : Illustrationen
Institutional NoteKarl-Franzens-Universität Graz, Masterarbeit, 2015
Annotation
Abweichender Titel laut Übersetzung des Verfassers/der Verfasserin
LanguageGerman
Document typeMaster Thesis
Keywords (GND)Kulturkontakt / Internet
URNurn:nbn:at:at-ubg:1-95119 Persistent Identifier (URN)
Restriction-Information
 The work is publicly available
Files
Analyse bevorzugter Darstellungen auf Homepages hinsichtlich ihrer maskulinen und femininen Ausprägungen in den unterschiedlichen Kulturen Europas [24.07 mb]
Links
Reference
Classification
Abstract (German)

Interkulturelle Kommunikation erleichtert Beziehungen und Handel mit Menschen aus fremden Kulturen erheblich; das Internet ist im stetigen Wandel. Immer mehr Webseiten haben kommerzielle Zwecke das World Wide Web ist ein stark wachsender Absatzpunkt für Produkte und Leistungen jeder Art. Geert Hofstede hat in seinem Werk „Cultures and Organizations Software of the Mind“ festge-stellt, dass kulturelle Ausprägungen Personen und deren Handlungen stark beein-flussen. In dieser Masterarbeit werden Darstellungen auf Homepages in maskulin und feminin ausgeprägten Kulturen analysiert. Es wird überprüft, ob die realen kulturellen Ausprägungen Einfluss auf die Gestaltung und Wahrnehmung von Web-Auftritten haben.

Abstract (English)

Intercultural communication facilitates relations and trade with people from diffe-rent cultures significantly; the Internet is constantly changing. More and more websites have commercial purposes. The World Wide Web is a strongly growing sales point for products and services of any kind. Geert Hofstede found out in his book "Cultures and Organizations - Software of the Mind" that culture severely in-fluences people and their decisions. This master thesis deals with the analysis of the representations on homepages in masculine and feminine depicted cultures. It is evaluated whether or not the real cultural manifestations have influence on the design and perception of websites.

Stats
The PDF-Document has been downloaded 69 times.